Ce poate avea în comun prostituţia din Cuba cu afacerile tale?
60.00 lei
Oare cum poate supraviețui o afacere din Europa de Est într-o asemenea situație?! Iată o carte care te va ajuta ca Ție să-ți reușească.
Oare cum poate supraviețui o afacere din Europa de Est într-o asemenea situație?! Iată o carte care te va ajuta ca Ție să-ți reușească.
Dar atenție! Această lectură nu e pentru cei slabi de inimă. Dacă te aștepți la abordările academice plictisitoare ale cărților tradiționale de management, atunci ține-te departe!
Sfaturile lui Gyula sunt pline de umor și franchețe. Metodele sale funcționează nu la catedră, ci în viața reală.
Câteva titluri de capitole:
- Politicienii noștri sunt mai proști decât copiii de la grădiniță?
- Există cineva mai tare decât Edison?
- Comite cât mai multe greșeli!
- O scrisoare pe care s-o trimiți celor idioți
- Nu încerca să joci cu primadone
- De ce naiba avem nevoie de internet?
- Problema nu este la aparatul tău
Iată și un fragment în exclusivitate din Introducerea cărții:
„Aceasta nu este o carte obișnuită despre conducerea unui business. De fapt, consider că este unică în felul său. De ce?
1. Din cauza francheții sale. S-a putea ca uneori să formulez chiar șocant, pentru că scriu fără menajamente. De multe ori, pare amuzant ceea ce scriu, dar mesajul este cât se poate de serios. Nu-mi plac vorbele prefăcute și ipocrizia. Vreau să spun lucrurilor pe nume. Pentru că nu vorbesc despre broderie pentru virgine rușinoase, cu chiloți roz, ci despre Viața reală.
Bunăoară, când un client de-al meu le-a citit angajaților săi textul meu Nu încerca să joci cu primadone, trei dintre ei și-au dat imediat demisia. Nu i-a părut rău pentru niciunul. S-a întâmplat și ca angajatul să meargă la șeful lui și să-l întrebe:
De ce mi-a trimis Gyula scrisoarea asta?
Era vorba despre un newsletter din carte, pe care l-au primit încă 170.000 de persoane. Se pare însă că el a luat mesajul la modul personal. Cu siguranță nu a fost întâmplător.
Însuși titlul cărții este neobișnuit și șocant. Nici acest lucru nu este întâmplător. Este titlul unui newsletter din seria Gânduri pentru weekend. Volumul conține și acest text.
2. Cartea îți vorbește la pertu. În primul rând, pentru că vorbesc la pertu cu majoritatea clienților mei. În al doilea rând, acesta este și stilul care s-a răspândit pe internet. În sfârșit, la cei 53 de ani pe care îi am, probabil că sunt oricum mai în vârstă decât tine.
De fapt, însă, îți vorbesc și îți scriu personal Ție și nu doar așa, la modul general.
3. Capitolele cărții nu au fost scrise ca și capitole de carte, ci sunt e-mail-uri din seria Gânduri pentru weekend. În octombrie 2012, m-am decis să scriu, în fiecare zi de vineri, câte un e-mail pentru abonații newsletter-elor mele. În aceste mesaje dezbat întotdeauna problemele actuale care mă preocupă. Așa s-a născut seria Gânduri pentru weekend, din care volumul de față cuprinde 52 de articole despre conducerea firmei, dar și despre diferite teme din viața antreprenorului.
După fiecare e-mail vei găsi și data la care a fost trimis abonaților. Am modificat puțin unele texte din punct de vedere stilistic și am mai adăugat la ele, însă majoritatea sunt publicate în forma originală.
4. Cartea are un caracter personal destul de pronunțat. Ea conține foarte multe experiențe proprii: sentimente, puncte de vedere și idei proprii. Unele articole au ca scop numai să te distreze. Sper ca și aceste texte să-ți placă la fel de mult ca și abonaților newsletter-ului.
În toate articolele din carte, am încercat să transmit idei pe care le poți folosi în firma Ta,
dar și în alte domenii de viață: în cadrul familiei, pentru creșterea copiilor, în relațiile intime și de prietenie…
De asemenea, m-am gândit că poate fi edificator pentru Tine dacă trec și rata de deschidere a newsletter-ului original după fiecare articol din carte. Poți învăța și din acest lucru. Știi, omul deștept învață din greșelile altora.
Despre ce este vorba? Despre ponderea e-mail-urilor deschise efectiv de cei la care au ajuns mesajele. Acest lucru depinde de linia de subiect. Titlurile capitolelor cărții sunt liniile de subiect ale newsletter-elor trimise în săptămâna respectivă. În acest fel, poți vedea cât de mare este diferența în ponderea de deschidere între o linie de subiect reușită și una mai puțin inspirată. Acest factor reflectă și faptul că linia de subiect a e-mail-urilor pe care le trimiți nu trebuie să aibă legătură prea mare cu mesajul Tău efectiv pe care vrei să-l transmiți.
În istoria portalului index.hu, rata de deschidere record a fost adusă de următoarea linie de subiect, în 2006: „Géza are opt ani și o coadă care ajunge până la pământ.” După care articolul a continuat în felul următor: „Géza are opt ani și o coadă care ajunge până la pământ. El își câștigă pâinea arătându-și corpul și se excită dacă-i scarpini coapsa.” Numai că Géza este un tapir de la Grădina Zoologică din Budapesta! În articol este vorba despre tapir, însă linia de subiect sugerează cu totul altceva. Ceea ce contează este însă faptul că cititorii deschid textul.
Dacă și Tu vrei ca cei cărora îți adresezi mesajele să le citească, atunci fii liniștit provocator, șocant și interesant! Poți folosi și întrebări în linia de subiect, pentru că stârnește curiozitatea oamenilor.
S-ar putea să nu ai prea multă experiență în domeniul marketing și să ți se pară că aceste rate de deschidere nu sunt prea strălucite. Să știi însă că, din punctul de vedere al experților în marketing, sunt chiar foarte mari.
În sfârșit, mă bucur foarte mult pentru că am avut ocazia să te ajut și cu aceste puncte de vedere del marketing și îți mulțumesc pentru că mi-ai cumpărat cartea. Sper că te vei bucura de fiecare rând al volumuluii.”
Drag Prieten, îți doresc lectură plăcută!